پایان نامه فرهنگ سازمانی در افزایش کارایی کارکنان

پروژه فرهنگ سازمانی
  • ۰
  • ۰

پایان نامه نقش فرهنگ سازمانی در افزایش کارایی کارکنان
اگر شما فرهنگ را هدایت نکنید ، فرهنگ شما را هدایت می کند . فرهنگ به معنای ارزشهای مشترک میان افراد یک گروه است.این گروه میتواند یک خانواده ، یک سازمان ویا یک کشور باشد.تاثیر فرهنگ در سطح ملی ، دیر زمانی است که شناخته شده است . ولی واژه فرهنگ سازمانی ، واژه بسیار جوانی در ادبیات مدیریت است . نکته قابل توجه این است که فرهنگ خوب یا بد مفهوم ندارد. مدیران باید هوشیار باشند که فرهنگ سازمانی با ماموریت و استراتژی های سازمان هم خوانی داشته باشد. بنابراین ملاک قضاوت در مورد یک فرهنگ ، میزان هماهنگی آن با وظایف آن سازمان است.فرهنگ سازمانی شمشیری دو لبه است . ازیک سو بستری است که دستیابی به اهداف سازمانی را تسهیل می کند . لبه دوم فرهنگ سازمانی می تواند سدی باشد بر سر اعمال تغییرات در سازمان. تغییر اصولی و منطقی فرهنگ سازمان (در صورت لازم بودن ) تا حد بسیار زیادی در گرو آموزش تیم تغییر دهنده می باشد.

مقدمه:
پیچیدگی سازمان های امروزی، تشریح آنان را تا حدودی دشوارنموده است. تکنولوژی وپیشرفت های بشری به گونه ای  سرعت گرفته است که انسان کمترشباهتی با گذشته می تواند پیداکند. افزایش تلاطم های محیطی، فضای تغییرو تحول، دگرگونی و عدم اطمینان رافراهم آورده است و ما را به توانایی های جدید و طرحی نو  درافکندن، می خواند.
معیارهای پیشرفت و توسعه یافتگی به شدت دگرگون شده وهم اکنون درصحنه های جهانی، ‌جنگ برسربرتری های اقتصادی درقرن 21 آغاز شده است.  ابزارهای نظامی و قهر آمیز  جای خویش را به موجی ازلشگرهای اغواگر سپرده که هرلحظه ازطریق روان کردن سیل تصاویر، گفتارها و واژه ها برپیکره فرهنگ ها، ‌ارزش ها و سنت های دیرپای جوامع تاخته و بشر امروز را درمقابله با بحران هویت و ناهنجاریهای قرن خود، درمانده و نا امید ساخته است. مدیریت با تمام قدرت پابه عرصه حیات گذارده و برای پاسخ به چالش های محیطی و غیرمحیطی به جستجوی شیوه های نو و جدید پرداخته است.
یکی از تحولات عمده و اساسی‌که درمدیریت شکل گرفته است، “تحول درنگرش به سازمان است ”. بدین گونه که به  سازمان ها به عنوان “ فرهنگ ها ” نگریسته می شود. پدیده جدیدی که یکی از مهارتهای اصلی مدیریت و رفتارسازمانی را شکل داده است.  باورها براین است که انسانهایی که دریک چارچوب نظام اجتماعی بزرگ و یا کوچک زندگی می کنند، دارای مجموعه ای از باورها، اعتقادات، ارزش ها و سنت ها هستند که درمجموع، فرهنگ آن نظام را شکل می دهد. ضعف یا قوت فرهنگ هرنظام اجتماعی بستگی به میزان ژرفا و همبستگی با پدیده های مزبور دارد. بی شک و تردید می توان اظهارداشت که هرقدرفرهنگ سازمانی  دارای نیرومندی بیشتری باشد،‌ آن سازمان از ثبات اقتصادی و اجتماعی آن سازمان و نیز از ژرفای بیشتری برخوردار خواهد بود.
سمت دادن سازمان ها درجهت اهداف اساسی و استراتژیک، چنانچه با باورها و فرهنگ سازمانی کارکنان همسو نباشد،  کاری بس دشوار است و درنهایت روند اجرائی با موانع عمده مواجه خواهد شد.
مطالب فوق یاد آوری می نماید که بوجود آوردن ارزش های مشترک، باورهای عمیق ومحکم، همسو کردن باورهای اساسی و دریک کلام فرهنگ سازمانی مورد قبول، نرم افزاری است
تعیین کننده برای کاهش کاستی های موجود درسطح سازمان و اجتماع و حرکتی است مطمئن ولی  کند برای کاهش مشکلات درواحد های خدماتی و تولیدی.  براساس همین استدلال اعتقاد براین است که فرهنگ غنی سازمانی همانند یک نیروی قوی و انرژی زا سازمان را بوسیله نیروی انسانی مارآ بپیش برده و احساس ادراک یکسان به اهداف مشترک بخشیده، انگیزه قوی درافراد ایجاد کرده و حس فداکاری، تعهد وفاداری  و شایسته پروری را درسازمان بوجود می آورد.
به عقیده ما، سازمان ها مانند افراد انسانی، ‌دارای شخصیت هستند. همانطور که دریک نظام اجتماعی کوچک یا بزرگ، یکسری باورها، سنت ها، ارزش ها و هنجارهای مشترک وجود دارد که درمجموع فرهنگ آن نظام را تشکیل می دهند، سازمان ها نیز به عنوان یک نظام اجتماعی، برحسب اهداف و مقاصد شان، خط و مشی هایشان، ‌پیشینگی پیدایششان، ساختار سازمانی و رویه های اجرائی شان، دارای فرهنگ خاص خودشان هستند.   همسوئی  هدف ها و مجموعه وظایف سازمان و جلب تمایل قبلی و برانگیختن انگیزه های درونی  افراد درجهت اجراء اهداف تدوین شده، مدیریت فرهنگ سازمانی را شکل می دهد. بنابراین عقیده براین است که فرهنگ سازمانی، رفتارهای موجود و عقاید مشترک رانهادینه  کرده و زبان  مشترک ایجاد می نماید.

فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
سوالات تحقیق
فرضیات تحقیق
اهداف تحقیق
ضرورت و اهمیت تحقیق
قلمروی تحقیق
فصل دوم: ادبیات تحقیق
مقدمه
مفهوم فرهنگ
تعریف فرهنگ
ویژگیهای فرهنگ
تعریف سازمان
مفهوم فرهنگ سازمانی
تعریف فرهنگ سازمانی
ویژگیهای فرهنگ سازمانی
عوامل و اجزاء فرهنگ سازمانی
چگونگی شکل‌گیری و تداوم فرهنگ سازمانی
فرآیند تغییر فرهنگ سازمانی
فرهنگ سازمانی
شکل گیری فرهنگ سازمانی
طبقه بندی فرهنگ سازمانی
1- فرهنگ مکانیکی (Mechanic culture)
2- فرهنگ ارگانیکی (organic cuiture)
ارزش ها
فرض های زیرساز بنیادی
فرهنگ سازمانی ضعیف و قوی
ویژگی های پنجگانه شناخت فرهنگ سازمانی
ویژگی های سه گانه کارایی
وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران
شرح اهداف و وظایف
هدف
وظایف
تهیه و تنظیم
بررسی و نظارت
امور اجرایی
امور شرکت‌های دولتی
سایر وظایف
تاریخچه
وزیران امور اقتصادی و دارایی در جمهوری اسلامی ایران
پیشینه تحقیق
فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه
روش پژوهش
جامعه آماری
حجم نمونه
فرمول کوکران
ابزارپژوهش
پرسشنامه فرهنگ سازمانی هافستد
روایی یا اعتبار پرسشنامه (Validity)
پایائی یا اعتماد پرسشنامه (Reliability)
جدول زمان‏ بندی (Time Table)
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
تجزیه و تحلیل داده ها  
آزمون فرضیه ها
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری
پیشنهادات
فهرست منابع


جهت دانلود پایان نامه نقش فرهنگ سازمانی در افزایش کارایی کارکنان کلیک کنید

جهت دانلود پایان نامه نقش فرهنگ سازمانی در افزایش کارایی کارکنان کلیک کنید


جهت دانلود پایان نامه نقش فرهنگ سازمانی در افزایش کارایی کارکنان کلیک کنید


پایان نامه فرهنگ سازمانی در افزایش کارایی کارکنان

کلمات کلیدی:

پایان نامه نقش فرهنگ سازمانی در افزایش کارآیی کارکنان اداره دارایی ...
مقدمه پیچیدگی سازمان های امروزی، تشریح آنان را تا حدودی دشوارنموده است. تکنولوژی وپیشرفت های بشری به گونه ای سرعت گرفته است که انسان کمترشباهتی با ...
نقش فرهنگ سازمانی در افزایش کارآیی کارکنان اداره دارایی
Apr 22, 2016 - دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی رشته مدیریت. عنوان : نقش فرهنگ سازمانی در افزایش کارآیی کارکنان اداره دارایی. پایان نامه جهت اخذ درجه ...
پایان نامه نقش فرهنگ سازمانی در افزایش کارآیی کارکنان - فایلود
پایان نامه رشته مدیریت، نقش فرهنگ سازمانی در افزایش کارآیی کارکنان اداره دارایی، چکیده: اگر شما فرهنگ را هدایت نکنید، فرهنگ شما را هدایت می کند. فرهنگ به معنای ...
[PDF]PDF—پایان نامه نقش فرهنگ سازمانی در افزایش کارآیی کارکنان
ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ رﺷﺘﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ، ﻧﻘﺶ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ در اﻓﺰاﯾﺶ ﮐﺎرآﯾﯽ ﮐﺎرﮐﻨﺎن اداره داراﯾﯽ، ﭼﮑﯿﺪه: اﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﻓﺮﻫﻨﮓ. را ﻫﺪاﯾﺖ ﻧﮑﻨﯿﺪ، ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺷﻤﺎ را ﻫﺪاﯾﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎی ارزﺷﻬﺎی ﻣﺸﺘﺮک ﻣﯿﺎن اﻓﺮاد ﯾﮏ ﮔﺮوه اﺳﺖ ...
پایان نامه نقش فرهنگ سازمانی در افزایش کارآیی کارکنان اداره دارایی
پایان نامه نقش فرهنگ سازمانی در افزایش کارآیی کارکنان اداره دارایی. توضیحات : اگر شما فرهنگ را هدایت نکنید ، فرهنگ شما را هدایت می کند . فرهنگ به معنای ارزشهای ...
[DOC]این پژوهش کلیه مدیران و کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی آموزش و پرورش ...
پایان نامه کارشناسی مدیریت دولتی. عنوان: بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و بهره وری نیروی انسانی ...... بنابراین، بایستی انتظار داشته باشند که فرهنگ قوی رضامندی کارکنان و بهره وری را افزایش داده واحتمال ترک سازمان توسط آنها را کاهش می دهد.
مدیریت (تمامی گرایش ها) - پارس پروژه
SA30- پایان نامه بررسی نقش و تأثیر خلاقیت در افزایش بهره وری کارکنان اداره تعاون ... SA82- بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و اثربخشی منابع انسانی در ذوب آهن.
دانلود فایل پرسشنامه بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در افزایش - رز بلاگ
14 hours ago - پایان نامه بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در افزایش کارایی مدیران و کارکنان . ... نامه بررسی نقش ارزیابی عملکرد در افزایش کارآیی کارکنان فرمت فایل . ... دانلود فایل ( بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات و
کیفیت زندگی کاری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دوم، کیفیت زندگی کاری همچنین به مجموعه ای از کارها یا عملکردهای سازمانی نظیر مدیریت ... زندگی کاری نمایانگر نوعی فرهنگ سازمانی یا شیوه مدیریت است که کارکنان بر .... زندگی کاری، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت سیستم و بهره وری، دانشگاه آزاد ...
رابطه بین فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی کارکنان دانشگاه آزاداسلامی ...
یافته های تحقیق حاکی از آن است که بین فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی رابطه معنی داری ... Organizational Culture, job satisfaction, organizational performance and ...... تاثیر فرهنگ سازمانی بر رضایت شغلی کارکنان آموزش وپرورش فارس،پایان نامه ...
پایان نامه رابطه بین تعهد مدیران به کارکنان و عملکرد شغلی آنان در اداره ...
3 days ago - پایان نامه رابطه بین تعهد مدیران به کارکنان و عملکرد شغلی آنان در اداره کل ... بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با رضایت شغلی در بین کارکنان دانشگاه علوم ... پایان نامه عوامل مؤثر بر ارتقاء تمکین مؤدیان مالیاتی اداره کل مالیاتی سلام.
فروش آنلاین پروژه و پایان نامه - دانلود پایان نامه مدیریت (کلیه گرایش)
بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و میزان بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات ... پایان نامه کارشناسی ارشد بررسی تاثیر انواع فنون آموزش بر بهبود بهره وری منابع انسانی ... بررسی رابطه بین خلاقیت و نوآوری در افزایش بهره وری کارکنان سازمان های ...
دانلود انی پایان نامه بررسی نقش مدیریت عملکرد در افزایش کارایی کارکنان
Jan 13, 2017 - عالیترین پاورپوینت بررسی اهمیت نسبی سازه های فرهنگ سازمانی در بروز ... پایان نامه بررسی نقش مدیریت عملکرد در افزایش کارایی کارکنان.
پایان نامه های دفاع شده - پردیس البرز دانشگاه تهران
دکتر محمود احمد پورداریانی, کارآفرینی - کسب و کار جدید, بررسی عوامل موثر بر ... مدیریت استعداد بر عملکرد سازمانی (مورد مطالعه: شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار در ... و عملکرد کارکنان؛ مورد مطالعه کارکنان شعب ارزی بانک تجارت تهران, کارشناسی ارشد ... دکتر قهرمان عبدلی, علوم اقتصادی, آزمون فرضیه کارایی برخی بازارهای مالی ...
پژوهش سرا
پژوهش سرا - مرکز فروش پایان نامه آماده. ... 48-شناسایی عوامل سازمانی موثر بر بروز فشارهای عصبی کارکنان دانشگاه 150 صفحه 49-بررسی نقاط .... 152-تاثیر اجرای سیستم مدیریت کیفیت بر افزایش بهره وری سازمان ها با استفاده از مفاهیم مدیریت تغییر ... 172بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با عملکرد کارکنان (مطالعه موردی: کارکنان **
پایان نامه های دانشجوئی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج
سامانه اطلاع رسانی پایان نامه های تحصیلات تکمیلی ... معاونت دانشجویی و فرهنگی ... شناسایی و تجزیه عوامل موثر بر چابکی کارکنان بانک ملی شهرستان سنندج ..... 223, بررسی ارتباط فرهنگ سازمانی و بهره وری نیروی انسانی در شرکتهای خدمات انرژی در ...
پایان نامه نقش فرهنگ سازمانی در افزایش کارآیی کارکنان -1778 - Art-ISI
Sep 24, 2015 - دسته: دانشگاهی – سایر موارد فرمت فایل دانلودی: DOC فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 74 حجم فایل: 727 کیلوبایت چکیده: اگر شما فرهنگ را ...
پایان نامه بررسی نقش ارزی عملکرد در افزایش کارآی کارکنان شرکت ...
پروپوزال رابطه فرهنگ سازمانی و عملکرد شغلی کارکنانپروپوزال مدیریت، این پروپوزال در سال 1392 برای یک پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد تهیه شده و حاوی 14 ...
بررسی رابطه بین فرهنگ سارمانی و عملکرد کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی ...
آنچه مشاهده یافته ها و تحقیقات بر می آید بیان گر تاثیر فرهنگ سازمانی بر نحوه ..... فرهنگ سازمانی و رابطه آن با تعهد کارکنان در سازمان شهرداری اصفهان» ، پایاننامه ...
[XLS]مدیریت دولتی - دانشگاه شهید بهشتی

... تأثیر آموزش ضمن خدمت بر کارایی کارکنان ( وزارت فرهنگ و آموزش عالی ), 99 .... بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر رضایت شغلی کارکنان آموزش و پرورش فارس, 232.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی